El TSJIB avala el tancament del mític quiosquet de platja Es Puetó, a Sant Josep
Segons Costes, a la zona ja hi ha una àmplia oferta de restauració fora de la platja i, a més, el quiosquet compta amb instal·lacions fixes i elements no autoritzats
El GOB, Amics de la Terra i Vianants en Lluita veuen necessari recuperar espai per als vianants a Palma
Front comú de les entitats ecologistes a favor de les polítiques de mobilitat de l’ajuntament de Palma. El Grup d’Ornitologia Balear (GOB), Amics de la Terra i Vianants en Lluita veuen necessari recuperar espai per als vianants a ciutat i refermar l’aposta pel transport públic, especialment en un context de crisi climàtica. Tot i les protestes dels comerciants, consideren que el sector es veurà beneficiat de la restricció de circulació de cotxes al centre de Palma.
El lema és clar: retornar les ciutats a la ciutadania i guanyar espai per a les persones. És el clam comú de les entitats, que aplaudeixen les actuacions en matèria de mobilitat de l’Ajuntament de Palma com ara la conversió de carrers només per a vianants o la restricció de circulació de vehicles al centre de Ciutat. Aquest posicionament es contraposa a les protestes que en les darreres setmanes ha protagonitzat el sector comercial, que veu en la restricció del pas de vehicles un motor de pèrdues econòmiques, en considerar que els compradors tendran més dificultats per carregar les compres.
Sobre aquesta qüestió, el GOB, Amics de la Terra i Vianants en Lluita recorden que les resistències inicials a les conversions per a vianants són recurrents però, asseguren, les anteriors experiències de conversió, com la del carrer Blanquerna o la dels Oms, la restricció de vehicles ha beneficiat el sector comercial. Respecte les intencions de Cort de propiciar aparcaments al centre de Ciutat, però, els ecologistes alerten que la mesura indueix al trànsit rodat i provoca que es descartin altres alternatives de transport.
Les entitats advoquen per un model de mobilitat que faci de Palma una ciutat més amable amb alternatives de transport públic, una xarxa de carril bici, una limitació en la velocitat dels desplaçaments i una recuperació d’espais per a la ciutadania.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Segons Costes, a la zona ja hi ha una àmplia oferta de restauració fora de la platja i, a més, el quiosquet compta amb instal·lacions fixes i elements no autoritzats
El succés ha ocorregut poc després de les 16.30 hores i el suposat agressor hauria fugit del lloc dels fets