Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

Tot i que encara queden alguns detalls per tancar l'acord, el nou gegant turístic comptaria amb 1.500 punts de venda i una facturació superior a 3.700 milions d'euros
Globalia i Barceló han conclòs aquest divendres les negociacions per fusionar les seves divisions de viatges (Halcón Viajes/Travelplan i Ávoris), i crear així un gegant del sector a Espanya, amb 1.500 punts de venda i una facturació superior a 3.700 milions d’euros. Segons fonts properes a la negociació queden encara alguns detalls per tancar-se però s’espera que l’acord pugui signar-se a principis de la setmana que ve.
Després de l’èxit de la negociació, liderada pels consellers delegats de tots dos grups turístics, Javier Hidalgo, i Simón Pedro Barceló, respectivament.
Es tracta d’una fusió al 50% entre les àrees minoristes i dels turoperadors dels dos majors grups turístics espanyols, operació que, després de la signatura de l’acord definitiu, quedarà subjecta a l’aprovació de la Competència.
Aquesta transacció es produeix poques setmanes després que Globalia arribés a un acord amb IAG, la matriu d’Ibèria, per vendre al grup britànic-espanyola, per 1.000 milions d’euros, la seva aerolínia Air Europa.
La xarxes d’agències de viatges de Globalia, Halcón Viajes i Viajes Ecuador, compten amb 743 punts de venda i l’àrea Corporate Travel, amb 67 sucursals, sumant un total de 810 oficines, totes elles a Espanya, mentre que la seva divisió majorista està encapçalada per Travelplan i integra, a més, a Marsol, Iberrail i Touring Club.
La divisió minorista de Ávoris, que es compon de les agències vacacionals B the travel brand i B the travel brand & Catai i les corporatives de BCD Travel, a més dels 60 punts de venda de Halcon Viagens e Turismo a Portugal adquirides a Globalia per Barceló en 2017, suma gairebé 700 oficines.
En el negoci, Ávoris té vuit empreses majoristes: Catai, Quelónea, Jolidey, Viva Tours, LePlan, LeSki, LeMusik i Special Tours.
Ávoris també inclou la divisió aèria del grup Barceló amb les aerolínies Evelop! i Orbest!, que operen des d’Espanya i Portugal amb una flota de sis avions, entre ells un A350-900 i està prevista la incorporació en 2020 d’un altre aparell més d’aquest model.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions
Els protocols festius inclouen un règim sancionador que defineix les infraccions