L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
A partir de dissabte, es reobren els parcs infantils a Mallorca, es podran tornar a organitzar fires i obren de nou les 37 àrees recreatives gestionades per l'Ibanat
Els parcs infantils dels municipis de Mallorca podran reobrir a partir d’aquest dissabte. Són els parcs que es varen tancar com a mesura de contenció de la COVID-19 coincidint amb l’inici del curs escolar. Segons ha informat el Govern en una nota de premsa, els ajuntaments que obrin aquestes instal·lacions hauran de recuperar els protocols de neteja que tenien abans que es tancassin i l’horari d’obertura serà entre les 07.00 fins les 21.00 hores.
La mesura, que ja s’aplica a Formentera i Menorca, forma part, segons la nota, “d’un conjunt de disposicions que es començaran a aplicar a partir de dissabte a Mallorca”, atesa la situació epidemiològica i “dins l’estratègia per afavorir l’ús dels espais a l’aire lliure i evitar tant com sigui possible les activitats en espais tancats”.
La presidenta del Govern, Francina Armengol, ha tractat les mesures aquest dimarts horabaixa amb representants del Consell de Mallorca i batles i batlesses dels ajuntaments de l’illa, entre d’altres representants, i ha estat acompanyada de l’assessora del Govern per a la desescalada Marga Frontera i el director general de Cooperació Local, Francesc Miralles. Armengol ha aprofitat la trobada per videoconferència per oferir la col·laboració del Govern perquè les entitats locals s’impliquin en aquesta estratègia amb mesures pròpies.
“Es tracta d’aprofitar millor els espais a l’aire lliure i al carrer i, al mateix temps, potenciar-hi activitats que fins ara es feien a interiors”, ha explicat Armengol als batles la qual ha remarcat que per fer-ho “s’ha de prioritzar l’ús d’espais a l’aire lliure per realitzar-hi activitats i les administracions han de portar a terme les actuacions necessàries per promocionar i facilitar l’ús dels espais a l’aire lliure per part de la ciutadania”.
La reobertura dels parcs infantils coincidirà amb la dels locals privats d’oci infantil i amb el permís per a la instal·lació d’atraccions de fira.
El Govern aprofitarà també per reobrir aquest dissabte les 37 àrees recreatives gestionades per l’Ibanat, dins la mateixa estratègia d’afavorir les activitats en els espais a l’aire lliure.
Finalment, una altra de les qüestions tractades durant la trobada ha estat que es podran tornar a organitzar fires, en les mateixes condicions i restriccions que els mercats ambulants. Els ajuntaments hauran d’assegurar la presència dels dispositius i les mesures de prevenció adequades per evitar que es formin aglomeracions.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
Consulta el creixement poblacional al conjunt de l'arxipèlag amb gràfics interactius
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues