Esfondrament mortal a Manacor
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
Ho ha confirmat el seu misser, José María Calero, que ha anunciat que demanarà suspendre l'execució de l'entrada a presó
José Antonio Griñán, en una imatge d'arxiu a l'Audiencia de Sevilla
115José Antonio Griñán demanarà suspendre la seva entrada a presó, després que el Tribunal Suprem hagi confirmat per a ell la pena de sis anys pel cas dels ERO d’Andalusia. Els populars han dit que no usaran la sentència per desacreditar el PSOE, mentre que els socialistes han assegurat que “paguen justos per pecadors”.
L’expresident andalús José Antonio Griñán impugnarà davant el Tribunal Constitucional la sentència del Tribunal Suprem que confirma la condemna imposada per l’Audiència de Sevilla en el cas dels ERO. Ho ha confirmat el seu misser, José María Calero, que ha anunciat que demanarà suspendre l’execució de l’entrada a presó. “Hi ha raons a bastament per plantejar una lesió del principi de legalitat penal davant el Tribunal Constitucional”, ha dit Calero.
El Suprem ha confirmat la sentència de sis anys de presó per Griñán, a més de la inhabilitació per 15 anys. Quant a l’expresident Manuel Chaves, s’ha confirmat la inhabilitació per 9 anys. En aquest sentit, la portaveu del PSOE, Pilar Alegria, ha afirmat que “paguen justos per pecadors”.
Desacreditar el PSOE
Al Partit Popular, el president Alberto Núñez Feijóo ha anunciat que no usarà aquesta sentència per desacreditar el PSOE: “Jo no faré servir en cap cas, per demolidor que sigui, tot i que aquest sigui el més greu dels quaranta anys de democràcia”.
Sobre un possible indult de Griñán per part del Govern central, la ministra portaveu, Isabel Rodríguez, ha rebutjat dimarts “fer hipòtesis” perquè, segons ha dit, seria “avançar moltes pantalles”.
El Tribunal Suprem confirma la condemna a Chaves i Griñán pel “cas ERO”
Un jove de 18 anys ha mort i el seu germà, de 12, ha quedat ferit, després de rebre l'impacte dels enderrocs, quan s'ha esfondrat l'edifici aquesta matinada, mentre dormien
El jove que ha mort formava part de la Banda de Música de Manacor i era fill del pastor de l'Església Evangèlica Apostòlica del Nom de Jesús
La colcada de Completes es farà en silenci i el primer ball de dimonis només sonarà, no hi haurà ballada
La doble esqueixada ha fet que l'alçària hagi estat menor