X

Identificades per primera vegada serps de ferradura a Formentera

El Cofib ha iniciat trampeig en la zona afectada, la Savina, per tractar de contenir la seva expansió

07/06/2025

Identificades per primera vegada serps de ferradura a Formentera

138

Una serp blanca ha aparegut a Sant Francesc, és un cas aïllat en aquesta localitat, no a la de la Mola, on aquesta espècia invasora és present des del 2004.

Les espècies de serps invasores que hi ha a Formentera, la blanca, i ara la de ferradura, no són verinoses, segons el gerent del Cofib, Miquel Puig, que destaca la feina que fan per contenir l’expansió de la serp de ferradura. Al 2024 per primera vegada es va detectar presència d’aquesta serp a la Savina, aquest any ja s’ha trampejat aquesta zona i s’han detectat alguns exemplars.

Les autoritats recomanen telefonar a l’112 si albiram una serp perquè un tècnic se’n faci càrrec i la sacrifiqui seguint els protocols establerts. Les espècies de serps invasores que hi ha a Formentera, la blanca, i ara la de ferradura, no són verinoses.

07/06/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT