Operació policial contra la venda de falsificacions al Port d’Alcúdia
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades

Un projecte de l'IMEDEA CSIC-UIB fa seguiment electrònic d'aquestes espècies per saber on es concentren i tenen les cries
Científics de les illes volen descobrir els santuaris de reproducció dels taurons i les rajades costaners de les Illes Balears.
Però aconseguir-ho no és fàcil, explica el màxim responsable del projecte, l’investigador Josep Alòs. Per això, amb l’ajuda de pescadors, apleguen exemplars vius de tremolors, bisbes o ferrasses i els marquen amb un emissor digital. Després els tornen a la mar. “Gràcies al fet que tenim fondejats receptors per totes les illes, són com orelles que escolten la mar, quan passa un individu marcat, el receptor en recull les dades“.
La reserva marina de la badia de Palma és el primer santuari identificat. Saben que en aquesta època, s’acosten als seus arenals les ferrasses i els bonjesusos i sospiten que, quan són adults, tornen a reproduir-s’hi un pic i un altre. “Si aconseguim entendre els impactes que hi ha a aquestes zones i a la vegada, les protegim, sabem que podrem garantir el futur d’aquestes espècies.
De moment, n’han marcat 50 i volen arribar als 100 exemplars, entre els quals, espècies de valor comercial, com la mussola.
Des de fa dècades, la sobrepesca i les captures accidentals han fet minvar les poblacions de taurons i rajades a tota la Mediterrània. A les Balears, se’n coneix prop de mig centenar d’espècies presents.
El conegut com a projecte Ratjada implica científics de l’IMEDEA i del CSIC_UIB i és finançat per la Conselleria d’Economia i Hisenda, amb fons europeus del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència.
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades
Afirmen que van presentar al·legacions, però que mai no els van respondre, mentre que l'Ajuntament assegura no haver-les rebut
Els pronòstics es compleixen i una tempesta breu, però intensa ha descarregat aquesta matinada entre Mallorca i Menorca
Segons afirmen, l'artefacte es va posar a sobre el vaixell: "El vam veure damunt nostre, no portava llums"