Ferit un bomber en l’incendi que ha cremat una hectàrea de rostoll devora el camp del Constància a Inca
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç

El dirigent del PP, que era la ma dreta d'Esperanza Aguirre, està detingut per la gestió de l'empresa pública Canal de Isabel II
Ignacio González en una imatge d'arxiu. / EFE
64L’expresident de la Comunitat de Madrid, Ignacio González, durant el mandat d’Esperanza Aguirre, ha estat detingut aquest dimecres en una operació que està duent a terme la Guàrdia Civil per una suposada corrupció en la gestió de l’empresa pública Canal de Isabel II, la més important de la Comunitat de Madrid.
En l’operació que estan duent a terme agents de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil i que dirigeix el jutge de l’Audiència Nacional Eloy Velasco, s’esperen diverses detencions d’antics directius de l’empresa pública madrilenya.
Agents de la Guàrdia Civil davant la seu del Canal de Isabel II aquest dimecres a Madrid. / EFE
A més, s’estan practicant diversos registres a la capital espanyola, entre ells a la seu del Canal de Isabel II, organisme que va presidir González entre 2003 i 2012, entre els quals va ser vicepresident del govern madrileny.
Entre els delictes que s’investiguen destaca la compra fraudulenta de l’empresa brasilera Emissao Engenharia e Construçoes que va ser denunciada al mes de març davant la Fiscalia pel PSOE, Podemos i Ciudadanos a la Comunitat de Madrid. Els tres partits van presentar un informe que recollia presumptes irregularitats en la compra per part de Canal de Isabel II d’aquesta empresa amb una “pèrdua” que Podemos xifra en 35 milions.
Segons l’informe, l’empresa Emissao es va comprar per 21,4 milions d’euros i un mes després el seu patrimoni net era de 10,6 milions segons els comptes del Canal; un any després, el valor era de 5,4 milions.
Aquestes presumptes irregularitats no es limitarien a la compra d’Emissao, constata la denúncia que fa ús del treball de la comissió d’estudi de l’endeutament de l’Assemblea de Madrid, en la qual estan representats tots els partits.
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç
La menor, d'11 anys i nacionalitat francesa, va patir una parada cardiorespiratòria
La del Budoka, cinc vegades campiona d'Espanya, participa en l'Europeu juvenil en pocs dies
UGT i CCOO alerten que molts treballadors en període de prova no són renovats per la manca de clients