Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
"Les vacunes són el principi de la fi de la pandèmia", ha dit el ministre en una roda de premsa en què ha explicat que la distribució de les vacunes es farà de manera equitativa entre les diferents comunitats autònomes
El ministre de Sanitat, Salvador Illa, acaba de confirmar que, a Europa, el període de vacunació del coronavirus s’iniciarà entre el 27 i 29 de desembre. Pel que fa a Espanya, “la vacunació començarà el diumenge 27 de desembre“. Illa diu que “no volem esperar ni un dia. Volem començar el més aviat possible”. Les dosis arribaran a totes les comunitats autònomes entre els dies 26 i 27 i es repartiran de forma “equitativa”. Després, s’aniran rebent dosis setmanalment.
Els primers col·lectius a vacunar-se seran els usuaris de les residències i els sanitaris que fan feina a primera línia. La vacuna serà subministrada de forma gratuïta en els més de 13.000 punts de vacunació que hi ha arreu de l’Estat.
El ministre ha insistit que “les vacunes són el principi de la fi de la pandèmia però no són la fi”. També ha comentat que la campanya de vacunació serà “llarga” i ha assegurat que hi ha dosis suficients per a tots els ciutadans. Calcula que, al mes de maig, ja hi haurà “entre 15 i 20 milions de ciutadans vacunats”.
LA SITUACIÓ “ÉS MOLT PREOCUPANT”
Pel que fa a la situació de la pandèmia al nostre país, Illa confirma que és “molt preocupant, amb una tendència clara d’increment de casos a totes les comunitats”. Per això, ha demanat prudència. “No sigui que, celebrant el Nadal, plorem als Reis” ha advertit. També ha agraït l’enduriment de mesures que han fet comunitats com Balears, València, Catalunya o les Canàries.
El ministre de Sanitat descarta el confinament total: “Ni ara ni en un futur pròxim”
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents