Logo IB3N
X

Infermeres i fisioterapeutes es manifesten per “l’esgotament físic i psicològic” que pateixen

Els hospitals públics de les Illes se sumen a la protesta convocada arreu de l'Estat pels sindicats

22/02/2022

Infermeres i fisioterapeutes es manifesten per “l’esgotament físic i psicològic” que pateixen

188

El Sindicat d’Infermeria SATSE i els fisioterapeutes de la sanitat pública es tornaran a concentrar aquest dimarts per denunciar la situació “precària” en què es troben els hospitals, després de sis onades de COVID. Critiquen una falta de recursos i mitjans “molt greu” per fer front a la seva feina. Una protesta de tot l‘Estat, que a les Illes es durà a terme a les 10 i mitja del matí, de manera simultània, als Hospitals de Son Espases i Son Llàtzer, a Mallorca; al Mateu Orfila de Menorca i a l’Hospital de Can Misses, a Eivissa. La delegada del Sindicat d’Infermeria SATSE a les Pitiüses, Verónica León, ha assegurat que estan sobrecarregats, amb una pressió assistencial molt elevada, i amb un augment dels contractes temporals. Un fet que els genera, diu, un “desgast important tant físic com psicològic”. “Volem garantir la seguretat i qualitat assistencial dels pacients, per això intentam que es desbloquegi la tramitació parlamentària de la Llei de Seguretat del Pacient. Al final, tots utilitzam la salut pública i necessitam infermers i sanitaris disponibles. No serveix de res que incrementin la plantilla si no hi ha professionals disponibles”, ha dit León en una entrevista a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio.

 

 

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella