L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Josep de Luis defensa la revisió dels tipus delictius relacionats amb la llibertat d'expressió
L'advocat Josep de Luis
123Es revifa el debat sobre la llibertat d’expressió, quan falten poques hores perquè acabi el termini que té el raper Pablo Hasel per ingressar a la presó de manera voluntària. Aquesta mateixa setmana, el govern anunciava que es revisaran les penes de presó per aquesta casta de delictes. Per analitzar aquesta proposta hem parlat amb un advocat expert en aquests tipus delictius. L’advocat Josep de Luis és partidari d’una reforma que diu que podria permetre la revisió de condemnes com la del raper mallorquí Valtonyc.
Josep de Luis defensa la revisió dels tipus delictius relacionats amb la llibertat d’expressió. Es refereix a l’imminent ingrés a presó del raper Pablo Hasel i a la condemna del mallorquí Valtonyc i manifesta el seu desacord amb la postura dels tribunals. “Tant un com l’altre, te pot agradar més, menys, te pot fer gràcia sentir-lo, llàstima, ràbia…però són cançons. A més de llibertat d’expressió, hi ha llibertat artística”, declara Josep de Luis.
L’advocat és molt crític amb el delicte d’enaltiment del terrorisme per qual condemnen els dos artistes. “S’enaltiment del terrorisme curiosament és un tipus penal que neix al 2000, però s’activa al 2011, quan la pitjor banda terrorista deixa les armes. Pareix que no tengui molt de sentit”, assegura l’advocat.
A més, opina que el criteri per aplicar aquests tipus delictius no s’aplica igual en tots els casos. “Les cremes de bandera no hauria de ser delicte. Hauria de ser una manifestació de la llibertat d’expressió. Però també pens que aquesta mateixa llibertat d’expressió abastaria també a aquell que decideix cremar una bandera de Mallorca”.
De Luis creu que la justícia espanyola hauria de fer autocrítica, perquè recorda que Europa ha qüestionat moltes de les seves decisions.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues