Logo IB3N
X

Joseph evoluciona i neix Kristin: avís taronja per fort vent i onatge

És una depressió secundària que arriba amb intensitat a les Illes

28/01/2026

Joseph evoluciona i neix Kristin: avís taronja per fort vent i onatge

603

Aquest dimecres, la borrasca Joseph experimenta una evolució. Mentre s’allunya cap a l’Atlàntic nord, neix ara una depressió secundària que arriba amb intensitat a les Illes i que nom Kristin. L’AEMET activa, així, l’avís taronja a Eivissa, Formentera, la serra de Tramuntana i el sud i llevant de Mallorca per fort vent i onatge. També s’activa l’avís groc a la resta de l’arxipèlag.

A les Pitiüses s’esperen ràfegues de vent de 90 quilòmetres per hora i onades que poden arribar als sis metres d’altura. Molta atenció a la serra de Tramuntana i al sud de Mallorca, perquè les bufades també podran arribar als 90 km/h.

Si ens desplaçam fins al Llevant mallorquí, hi ha una alerta taronja per onades que poden arribar als quatre metres i per ratxes de vent de fins a 75 quilòmetres per hora.

Pel que fa a la situació a Menorca, l’avís es rebaixa fins al nivell groc. El vent bufarà fins a 60 quilòmetres per hora i les onades arribaran als 4 metres.

Protecció Civil demana precaució davant el risc de despreniments de roques i arbres. Insten a no fer esports nàutics ni anar per penya-segats ni punts del litoral afectats per l’onatge. També demanen moderar la velocitat a les carreteres properes a vessants i mantenir la distància amb edificis que es trobin en mal estat:

– Evitau zones de risc com penya-segats, talussos, torrents i vessants inestables.
– No vos atureu ni estacioneu a prop de murs, roques o arbres grossos.
– Limitau els desplaçaments, especialment per carreteres de muntanya.
– Si detectau pedres o terra a la calçada, allunyau-vos-en amb precaució.
– Manteniu distància d’edificis o elements que es trobin en mal estat.
– Seguiu en tot moment les indicacions de les autoritats i dels serveis d’emergència.

Davant qualsevol emergència, telefonau al 112.

Notícies relacionades >

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella