X

Juanjo Martínez pretén denunciar la líder de Podem i assegura que les acusacions d’abusos sexuals són falses

També ha anunciat que deixa temporalment les funcions de coordinador general d'Esquerra Unida a les Balears

18/02/2025

Juanjo Martínez pretén denunciar la líder de Podem i assegura que les acusacions d’abusos sexuals són falses

Lucía Muñoz i Juanjo Martínez, en un acte de Podem. Foto: Tomàs Moyà / Europa Press.

103

El coordinador general d’Esquerra Unida a les Balears, Juanjo Martínez, té intenció de denunciar la líder de Podem a les Illes, Lucía Muñoz, per injúries i calúmnies. També ha anunciat que deixa temporalment les funcions al partit. Martínez assegura que la informació que el relaciona amb diverses acusacions anònimes per abusos sexuals, publicades al compte d’Instagram @abusos_baleares, és falsa.

La primera passa que ha fet ha estat presentar una demanda de conciliació contra Muñoz, prèvia a una querella per injúries i calúmnies. En un comunicat, l’acusa de fer-li un dany irreparable i d’orquestrar una campanya de desprestigi contra ell, per motius polítics. Assegura que, el mes de juliol, l’actual diputada d’Unides Podem al Parlament, Cristina Gómez, havia de dimitir per ser substituïda per un membre d’Esquerra Unida. Diu que, per tal d’evitar aquest relleu i no complir amb el pacte d’esquerres, se l’ha posat en el punt de mira amb acusacions infundades. Afegeix que, fins al moment, no ha arribat cap denúncia interna a Esquerra Unida que el vinculi amb casos d’abús i que la formació tampoc li ha obert cap expedient.

A banda de deixar el càrrec de coordinador general del partit, Martínez ha estat destituït per part de Podem com a representant de la formació al Consell d’Administració de l’EMT de Palma. La destitució es farà efectiva en el pròxim ple municipal. La decisió es va prendre la setmana passada, en tenir coneixement dels fets per, asseguren, manca de confiança.

Per la seva banda, el portaveu de Podem a les Balears, Jesús Jurado, s’ha desmarcat de la polèmica. Ha marcat una línia vermella, tot recordant que Martínez no és del seu partit. Així i tot, s’ha posat a disposició de les víctimes.

També Més per Mallorca ha censurat qualsevol agressió masclista i ha donat suport a les víctimes. Són declaracions que s’han produït en el ple del Parlament, per part de la diputada Marta Carrió i que ha subscrit la consellera de Serveis Socials, Catalina Cirer.

D’altra banda, la presidenta del Govern, Marga Prohens, ha retret a Més per Mallorca aixecar les mateixes pancartes que un abusador.

Notícies relacionades >

18/02/2025

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT