X

L’Audiència Nacional jutja els sis presumptes jihadistes detenguts el 2017 a Inca

La Fiscalia demana 8 anys de presó per captació i adoctrinament terrorista als dos principals acusats, i 5 anys per a la resta

27/10/2025

L’Audiència Nacional jutja els sis presumptes jihadistes detenguts el 2017 a Inca

69

L’Audiència Nacional jutja des d’aquest dilluns un predicador salafista i cinc dels seus acòlits per captar i adoctrinar en la jihad joves musulmans en una mesquita a Inca. Varen publicar una sèrie de vídeos a internet per captar fidels del Daesh. La Fiscalia demana 8 anys de presó per captació i adoctrinament terrorista als dos principals acusats, i 5 anys per a la resta.

Al considerat líder del grup, se li va prohibir en 2013 predicar en les mesquites del seu país d’origen, el Marroc, per la seva radicalitat. També exposava les seves creences en un canal de YouTube, que en 2016 va arribar a comptar amb 12.000 subscriptors. En una visita a Mallorca, va conèixer la resta d’acusats, tots relacionats amb la mesquita d’Inca, on un d’ells feia classes d’arts marcials a infants, als quals feia escoltar música de caràcter violent, que va provocar les queixes de les famílies. En l’escorcoll del seu domicili, segons el fiscal, es varen trobar vídeos sobre reclutament de nins per entrenar-los en tècniques de combat i cometre execucions.

Davant el temor que poguessin dur a terme un atac terrorista, “intenció exterioritzada” per dos dels acusats, varen ser tots detenguts el juny de 2017.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT