Envestida d’un bus de l’EMT de Palma contra un taxi
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Segons un Reial Decret de l'any passat, quan l'alerta puja fins al nivell 4 queden prohibits, entre d'altres coses, els correfocs i l'ús de la pirotècnia
La calor és un dels factors que incrementa el risc d’incendi. I el risc d’incendi ha condicionat aquest estiu moltes festes populars. Segons un Reial Decret de l’any passat, quan l’alerta puja fins al nivell 4 queden prohibits, entre d’altres coses, els correfocs i l’ús de la pirotècnia. Una mesura controvertida que obligarà a repensar moltes celebracions.
Tot estava a punt a Alaró per tancar les festes de Sant Roc amb el correfoc, quan l’alt risc d’incendi en va tòrcer els plans. D’acord amb un Decret Llei que prohibeix encendre foc a espais oberts i l’ús de la pirotècnia, el consistori va decidir in extremis cancel·lar l’actuació dels dimonis. Ara, lamenten que la normativa no sigui prou clara.
Però Alaró no ha estat l’únic poble on les festes han quedat a mitges: també Porreres, Sineu o Sencelles es veren obligats a suspendre els espectacles pirotècnics. La Federació de colles de dimonis tem que aquest sigui l’inici del final d’aquest tipus d’actuacions durant els mesos d’estiu. Reclamen, per això, una normativa més ajustada a la realitat local.
Tanmateix, els experts són contundents: a les Illes, durant l’estiu, es compleixen totes les condicions d’un risc d’incendi molt elevat. I no només els boscos són un polvorí.
Toca, doncs, repensar les festes patronals. A Alaró, per exemple, amb tot el material comprat, ja cerquen una nova data per tancar, en diferit, el seu sant Roc.
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial
La majoria dels clients són treballadors del sector de la construcció, tot i que ja comencen a arribar els primers turistes