Ho ha fet perquè no supera les avaluacions envers el transport marítim interior respecte de la legislació europea
El projecte del Decret Marítim pretenia que la barca de les 6 h del matí de Formentera cap a Eivissa i la de les 22:30 h del vespre en direcció contrària fossin considerades servei d’interès públic i, per tant, obligatòries.
La Comissió Europea, després d’estudiar el projecte d’aquest decret, ha decidit rebutjar-lo per no superar les avaluacions envers el transport marítim interior respecte de la legislació europea, tal com ha avançat La Voz de Ibiza.
Els trajectes de primera i darrera hora no són rendibles per a les navilieres durant l’hivern. Així i tot, en nombroses ocasions han arribat a acords amb el govern balear per oferir aquest servei.
El decret compensava econòmicament les empreses que efectuassin aquests trajectes i amb garantia de servei. A més, també n’establia una regularitat i unes freqüències mínimes.
També ha explicat que des de la Conselleria que dirigeix ja tramita diversos expedients per incompliments greus
Agricultura hi ha trobat greus problemes d'higiene i cadàvers de gallines i rates