Presó provisional per al jove que va atropellar Jaume Anglada
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill

Captura de pantalla d'un acte de protesta a la Universitat de Lleida pel qual es condemnà Hasél per lesions a un càmara de TV3 (Imatge: Tele Ponent)
39L’Audiència Nacional (AN) ha manat l’ingrès a la presó del raper Pablo Hasel amb motiu de la seva condemna a nou mesos de presó pel delicte d’enaltiment del terrorisme en considerar que les seves referències públiques a ETA i GRAPO n’eren constitutives (pels delictes d’injúries i calúmnies contra la Corona i l’Estat se’l condemnà a pagar una multa). La sentència inicial era a dos d’anys (el màxim per enaltiment del terrorisme és tres anys), però el cantant va apel·lar i aconseguí de l’AN una rebaixa d’un any i tres mesos en considerar-se que els seus missatges no suposaren “un risc real” per a les persones tota vegada que els grups terroristes esmentats al seus tuits havien deixat d’actuar. El juny de 2020, la sentència va ser confirmada pel Tribunal Suprem però el raper va sol·licitar-ne la suspensió que tot i comptar amb el suport de la Fiscalia, el Tribunal Constitucional ha acabat desestimant recentment.
Primera condemna a presó suspesa
El 2015 Pau Rivadulla alies Hasel ja va ser condemnat a 2 anys de presó per enaltiment del terrorisme però llavors el tribunal, tota vegada que l’acusat no havia estat condemnat anteriorment, acceptà substituir-ho per una multa amb la condició que no tornàs a delinquir. Ara, la reincidència no només implica l’efectivitat del càstig penitenciari sinó que trenca amb la suspensió de la qual s’havia beneficiat.
Pendent de recurs té Hasel una altra condemna en primera instància a sis mesos per lesions a un operador de càmera de Tv3 que cobria precisament un acte de protesta a la Universitat de Lleida el 2016.
El cantant roman ingressat a la UCI de Son Espases i la seva vida no està en perill
El cantant ha hagut de ser traslladat a Son Espases en estat greu on roman ingressat a l'UCI
Una persona ha resultat ferida després de patir una col·lisió
El GOB celebra la contundència de la Guàrdia Civil i que es posi el focus de les restriccions d'aigua en els grans consumidors