X

La Confederació Espanyola de l’Alzhèimer demana que l’Estat incorpori al sistema de salut els nous tractaments terapèutics

Una demanda recollida en la clausura del Congrés Nacional i Iberoamericà d'aquesta malaltia

08/11/2025

La Confederació Espanyola de l’Alzhèimer demana que l’Estat incorpori al sistema de salut els nous tractaments terapèutics

26

Que l’Estat incorpori de manera urgent al sistema de salut els nous tractaments terapèutics perquè hi puguin accedir totes les persones per igual. És la demanda amb la qual ha conclòs el Congrés Nacional i Iberoamericà d’Alzhèimer, ja que, diuen, aquests nous fàrmacs suposen els avanços més rellevants en les darreres dues dècades.

Per aquesta raó, la Confederació Espanyola de l’Alzhèimer es reunirà amb el Ministeri de Sanitat el pròxim 1r de desembre per demanar que s’incorporin aquests tractaments al Sistema Nacional de Salut i que arribin a totes les comunitats autònomes. Concretament, són dos fàrmacs aprovats recentment, que s’apliquen en les primeres fases de la malaltia.

Nous tractaments que porten esperança als malalts i als seus familiars. Aquest ha estat un congrés multidisciplinari amb presència de totes les parts afectades per aquesta malaltia: pacients, familiars i sanitaris. A més, dijous passat va comptar amb la presència de la reina Sofia.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT