Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
En un cas un educador va assetjar constantment via Whatsapp a una menor
L’any 2015, la Conselleria d’Afers Socials ja va detectar casos de menors que afirmaven haver format part de xarxes d’explotació sexual. Una situació que va provocar que des de tots els organismes competents es creàs un Protocol d’Actuació en Casos d’Abús Sexual Infantil i Explotació Sexual a les Illes Balears. Un protocol que la consellera, Fina Santiago, ha defensat, tot i que ha recordat la necessitat de posar el focus en el adults que abusen de menors.
Santiago també ha confirmat que des del 2016, el seu departament ha acomiadat cinc educadors per conductes sexuals inapropiades. Són quatre dones i un home. D’aquests, quatre casos s’han remès a la Fiscalia de Menors. Dues de les conductes sexuals varen ser classificades com a molt greus: “una d’elles era un assetjament sexual i l’altre, una exhibició amb tocaments”, ha informat la consellera.
Santiago ha defensat l’actuació de la seva Conselleria i ha afirmat que des de llavors s’ha reforçat la coordinació amb els directors des Pinaret, es Mussol i son Fusteret, s’han fet més hores de formació al seu personal i s’han fet canvis de torn als treballadors.
Pel que fa a les contractacions, es fan després de presentar un certificat d’antecedents penals net. Santiago, però, considera que s’hauria de contractar gent més adulta i lamenta que l’Administració no ho pugui fer, perquè cauria en la discriminació per raó d’edat.
La Fiscalia obre diligències pels menors tutelats per l’IMAS víctimes d’explotació sexual
Descarten una xarxa d’explotació sexual de menors a Mallorca
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou
Ha estat a l'estanc Can Ximet que ha venut un dècim del 06703