El govern central en ple, parlamentaris, presidents autonòmics i altes institucions de l’Estat s’han reunit en l’acte central de l’aniversari de la Constitució al Congrés dels Diputats. Un 39è aniversari que ve marcat per les peticions de reforma de la Carta Magna i també per les eleccions catalanes.
La presidenta del Congrés, Ana Pastor, ha reivindicat la vigència de la Constitució i ha fet una crida a renovar el compromís amb el text de 1978. El secretari general del PSOE, Pedro Sánchez, s’ha mostrat favorable a la reforma i el president del govern central, Mariano Rajoy, ha dit que la reforma no es pot fer per “contentar els separatistes”
Les diputades per Balears Águeda Reynés (PP), Sofía Hernanz (PSOE) i Mae de la Concha (Units Podem) també s’han referit a la vigència i necessitat d’actualització de la Carta Magna.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros