món
La Cimera pel clima posarà damunt la taula durant dues setmanes les bases per a una nova fase d’acció climàtica mundial. Una fase que compleixi amb els acords de Kyoto del 1997 i amb l’acord de París del 2015. Això es tradueix en implementar mesures per evitar l’augment de les emissions de CO2 a partir de l’any que ve.
L’acord de París estableix que la temperatura mitjana del planeta no ha de pujar més d’un grau i mitj durant aquest segle respecte als nivells preindustrials. És el límit que posa la ciència per evitar catàstrofes majors al planeta. Estudis científics assessorats per l’ONU concreten que s’han de multiplicar per 5 les retallades en emissions de carbó, això suposa reduir-les un 7%.
Un dels punts amb dificultat per trobar consens és l’article 6 dels acords de París. Està relacionat amb el funcionament del mercat internacional d’emissions. El secretari general de l’ONU, António Guterres, ha destacat que el gran repte a assolir a llarg termini és la neutralitat d’emissions per al 2050.
Inaugurada la Cimera pel Clima amb presència balear
darrers sumaris
Va desaparèixer dilluns quan volava des de Punta Arenas cap a l'Antàrtida amb 38 persones a bord
Bloqueig polític a Israel
Serviran per triar el substitut d'Abdelaziz Bouteflika , forçat a dimitir el passat 2 d'abril
Tres eleccions generals en menys de cinc anys