Controlat, però no extingit, un incendi industrial al polígon de Binissalem
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
Elles són el cuidador principal de les més de 33.000 persones en situació de dependència a les Illes
Ivan Pastor pateix una casta de càncer, del qual va ser diagnosticat quan només tenia 3 anys i mig. Ara està a punt de fer els 18 i té reconeguda una discapacitat del 88%. Marilen, la seva mare, n’ha estat la cuidadora principal tots aquests anys, perquè té dret a una reducció horària a la feina, sense que això afecti la retribució econòmica. Ara que s’acosta la majoria d’edat del seu fill, aquesta situació acabaria, tal com ho preveu la llei.
Demanen que l’Institut Nacional de la Seguretat Social que modifiqui el Reial Decret 1148/ 2011 que regula la prestació econòmica.
El cas de Marilen i la seva família, que ara viu a Madrid, exemplifica com el pes de la dependència recau en les dones. Elles són, en prop del 80% de casos, el cuidador principal de les més de 33.000 persones en situació de dependència residents a les Illes. Són al voltant del 3% de la població. La cura d’aquestes persones per part de mares, filles, germanes té sobre elles una important repercussió econòmica.
Perquè això canviï i es reparteixin entre homes i dones les tasques generades de la dependència, s’ha de produir un canvi cultural.
Un 20% de les persones que cuiden d’algú dependent té a altres sota la seva responsabilitat, siguin infants o gent gran, i són per tant multicuidadores.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La campanya del Govern estarà en marxa fins al 7 d'agost o fins que s'esgotin els 90.900 bons disponibles
Ha estat detengut aquest dimarts per assaltar l'Hospital Son Llàtzer amb una arma i provocar el pànic