Al pati de Rentadores, ubicat just devora dels Jardins de la Misericòrdia, encara romanen desenes de ganxos d’on penjaven els fils on les bugaderes estenien la roba banyada. Elles, les bugaderes, donen nom a aquesta exposició. És una instal·lació de l’artista Laura Torres, que l’ha creada amb imatges, textos i fotografies que ha anat recollint durant els darrers mesos. Ara, mostra tot aquest material com si hagués estès una bugada.
L’obra de Torres nodreix també la mostra L’escriptura en el relat artístic, que s’exposa a les sales de les rentadores i en què participen fins a 7 dones artistes. L’exposició ha estat impulsada per la Fundació Palau.
La inauguració d’ambdues exposicions serà demà dissabte a les 12 del migdia. Un acte que s’arrodonirà amb l’actuació del grup Jansky a l’interior de l’aljub, on presentaran una peça realitzada per a l’ocasió.
És la de José Enrich, el caixer casat. Un domicili que, durant els pròxims dos anys, es convertirà en una de les localitzacions més simbòliques de la festa