Mor un home després de caure a la mar en el port de Ciutadella quan havia desembarcat d’un ferri
Els serveis d'emergències varen practicar-li la reanimació cardiopulmonar durant quaranta minuts, però no varen poder fer res per salvar-lo
Construïda el 1900, la Fàbrica Nova és un símbol de la història industrial de Sóller. Declarada Bé d’Interés Cultural, pateix una degradació severa. El Consell ha arribat a un acord amb la propietat: compra per dos milions d’euros. L’objectiu és conservar la maquinària i el mobiliari tèxtil del segle XX.
La Fàbrica Nova canviarà completament d’ús. Passarà de patir una degradació severa a ser un espai cultural. Al recinte, està previst que es conservin els telessos, la maquinària antiga, per entendre el passat industrial.
Abans hi havia més d’una desena de fàbriques al municipi. El projecte vol mostrar com Sóller va ser un dels motors industrials de Mallorca. “Avui és una fita molt important per Sóller, però també per tota l’illa. Si no hagués estat pel Consell de Mallorca, hauria estat amb una situació que hagués acabat desaparaixent”, assegura la vicepresidenta i consellera de Cultura i Patrimoni de Mallorca, Antònia Roca
Tot i la memòria històrica, a Sóller hi ha diversitat d’opinions: “Tot el que pugi el poble, meravellós”, “El meu pare va fer feina durant més de 60 anys”, “Hi ha altres necessitats, perquè hi ha massa museus”.
El projecte de rehabilitació està valorat en 9 milions d’euros. La fàbrica necessita una reforma profunda. Després, acollirà un espai expositiu dedicat a la memòria obrera i tèxtil del municipi.
Els serveis d'emergències varen practicar-li la reanimació cardiopulmonar durant quaranta minuts, però no varen poder fer res per salvar-lo
Defensen que unir esforços és la manera de presentar una alternativa real al panorama polític de les illes
Segons la companyia, el passatger feia cua dins del vehicle per sortir del port quan ha caigut a l'aigua en el taló del moll de Llevant
L'IES Sineu fa la primera bunyolada contra les violències masclistes