La Guàrdia Civil descobreix un narcopís a Son Servera i en deté tres homes
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
Construïda el 1900, la Fàbrica Nova és un símbol de la història industrial de Sóller. Declarada Bé d’Interés Cultural, pateix una degradació severa. El Consell ha arribat a un acord amb la propietat: comprar-la per dos milions d’euros. L’objectiu és conservar la maquinària i el mobiliari tèxtil del segle XX.
La Fàbrica Nova canviarà completament d’ús. Passarà de patir una degradació severa a ser un espai cultural. Al recinte, està previst que es conservin els telessos, la maquinària antiga, per entendre el passat industrial.
Abans hi havia més d’una desena de fàbriques al municipi. El projecte vol mostrar com Sóller va ser un dels motors industrials de Mallorca. “Avui és una fita molt important per Sóller, però també per tota l’illa. Si no hagués estat pel Consell de Mallorca, hauria estat en una situació en què hagués acabat desapareixent”, assegura la vicepresidenta i consellera de Cultura i Patrimoni de Mallorca, Antònia Roca.
Tot i la memòria històrica, a Sóller hi ha diversitat d’opinions: “Tot el que pugi el poble, meravellós”, “el meu pare va fer feina durant més de 60 anys”, “hi ha altres necessitats, perquè hi ha massa museus”.
El projecte de rehabilitació està valorat en 9 milions d’euros. La Fàbrica necessita una reforma profunda. Després, acollirà un espai expositiu dedicat a la memòria obrera i tèxtil del municipi.
Un d'ells ha estat posat en llibertat, mentre que els altres dos passaran a disposició judicial, presumiblement, aquest dijous
S'ha obert una investigació i se'n cerca el responsable
L'incident ha obligat a tallar, parcialment, la carretera de Valldemossa, però ja s'ha restablit la circulació
Les cirurgies bariàtriques es van començar a fer a Menorca el 2019 i ja s'han operat entre 60 i 65 persones