X

La grip enguany arriba abans de temps

Tot i que encara no és una epidèmia, el virus ja circula a l'àmbit comunitari. Els experts fan una crida a infants, joves, gent gran i personal sanitari que es vacunin

07/11/2025

La grip enguany arriba abans de temps

63

La grip s’ha avançat un mes enguany a les illes.

Els experts alerten que la malaltia respiratòria que més afecta és la grip A, justament la que ataca la gent gran. Per això, criden la població a vacunar-se. Segons el darrer informe de salut pública, fins a la setmana passada hi havia 14 casos actius de grip a les illes per cada 100.000 habitants.

Els residents d’Eivissa són els que més en pateixen, seguit dels de Mallorca, Menorca i després Formentera. De fet, la taxa d’ingressos per malalties respiratòries a l’Hospital de Son Espases ha estat de 12 casos per cada 100.000 habitants. Això sí, davallen els casos de bronquiolitis en menors de cinc anys a tot l’arxipèlag. Ens trobam per davall de la mitjana nacional. Les Balears acumulen 212 casos per cada 100.000 habitants, metre que la mitjana de tot el país és de 244 casos per cada 100.000 habitants.

Encara no és una epidèmia a les illes, però els casos arriben més prest i pugen a un ritme quasi frenètic. La vacuna de la grip tarda quinze dies a ser completament efectiva, per això els experts diuen que ara és l’hora de vacunar-se. Per aquest motiu, els experts fan una crida a infants, joves, gent gran i personal sanitari. La campanya de vacunació està en marxa i basta demanar cita al centre de salut.

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT