Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
El patró de la llanxa implicada en l'accident a Cala Bona podria ser detingut en les pròximes hores i se li podrien imputar els delictes d'omissió del deure de socors i d'homicidi per imprudència greu
La Policia Judicial de la Guàrdia Civil ha començat aquest dilluns a prendre declaració als testimonis de l’accident nàutic que va provocar la mort del jove de 20 anys a Cala Bona. El iot de luxe, que hauria topat amb el bot de pesca, ha estat precintat a Portocristo per evitar alteració de proves, i ara els investigadors contrasten la informació que tenen amb les dades del GPS i han pres mostres del iot implicat.
No es descarta que en les pròximes hores, de fet, es detengui el responsable del iot, que ha causat l’accident mortal. Els agents intenten esbrinar ara les circumstàncies d’aquest accident marítim i el nivell de responsabilitat del patró, del propietari de l’embarcació; se li podrien imputar els delictes d’omissió del deure de socors i d’homicidi per imprudència greu.
Per ara, es desconeix a quina velocitat navegava la llanxa de 18 metres d’eslora i de bandera alemanya. N’Andreu Pasqual, pescador que va auxiliar les víctimes, explica que va veure l’embarcació, però reconeix que “a simple vista” no pot dir a quants nusos navegava. “Vaig sentir uns crits, vaig aturar l’embarcació per localitzar-los, em vaig atracar a ells, i vaig veure que en Guillem era mort i que hi havia dos supervivents”, recorda afectat.
Guillem Comamala havia sortit a pescar calamars amb el seu conco i el seu germà de 13 anys en una barca de 3 metres d’eslora. Aquest diumenge passat, al Port de Cala Bona, prop d’un centenar de persones varen guardar un minut de silenci com a mostra de suport als seus familiars.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
Les sancions seran, com a mínim, de 200 euros
En unes imatges a les quals ha tengut accés IB3 Notícies es veu el moment i la tensió que s'hi ha viscut