L'advocat Álvaro Martín recomana fer-ho per activar com més aviat millor els protocols de protecció cap a la dona
En cas de maltractaments i agressions cap a la dona, els experts recomanen a les víctimes denunciar amb l’objectiu d’activar com més aviat millor els mecanismes i protocols de protecció i seguretat i l’assistència jurídica i psicològica adient.
Això sí, cal recordar un apunt: “Perquè es consideri violència de gènere, ha de ser una violència exercida de part d’un home a una dona, i que siguin o hagin estat parella. Hi ha d’haver un vincle sentimental entre l’agressor i la víctima”, explica l’advocat Álvaro Martín.
Tot i això, en casos de violència que entrarien en un altre marc legal, es poden activar mesures de protecció i suport legal a les dones agredides, en el transcurs del procediment judicial en qüestió.
Quant a les conseqüències penals per a l’agressor, la pena pot agreujar-se en cas que hi hagi una submissió química. Una condemna que també s’agreuja en els delictes comesos envers menors d’edat.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Representen personatges populars de Ciutadella; l'artista és infermera i germana del caixer senyor, Ignasi Saura
José Capó, s'Homo des Be, farà 89 visites i dos tocs de dol aquest Diumenge des Be
Entre les propostes, hi ha la reducció de l'activitat turística