L'arrestat continua ingressat a l'espera de passar a disposició judicial
169
En espera que passi a disposició judicial, continua ingressat a l’àrea de Psiquiatria de Son Espases l’home detingut a Sóller aquest dijous després d’atrinxerar-se en una casa i retenir-hi sa mare. Recordem que va ser ahir dijous a migdia quan la Guàrdia civil va haver d’accedir per la força dins ca seva, i en entrar-hi, el detingut va disparar amb una ballesta contra els agents. La fletxa impactà a l’escut de protecció d’un dels guàrdies civils i no els causà ferides. Els agents s’havien desplaçat al seu domicili, al carrer de Moragues, del centre històric de Sóller, arran de la denúncia d’amenaces de mort i d’agressió sexual a una al·lota veïnada.
Els agents aconseguiren reduir l’arrestat, i va ser desplaçat visiblement alterat entre crits i protestes. Això va fer necessari que el personal sanitari li subministràs tranquil·litzants. La mare del detingut no va patir cap mal, i un agent en resultà ferit lleu.
La jove i veïnada que el va denunciar, Ainhoa Estades, relata com és l’assetjament que va patir: “Ja em feia coses rares, com que se m’acostava. Un pic se’m va intentar llançar a damunt, però jo no li donava importància perquè no estava gaire bé. Però ja ahir va ser molt greu. Sopava a ca nostra amb la meva família i amigues, i justament vam sentir com copejava la porta i em deia que si jo no era d’ell, no era de ningú”. Segons la jove, aquests fets ocorregueren dimecres al vespre, i això va fer que finalment es decidís a presentar la denúncia. La víctima confia ara que es prenguin les mesures necessàries per garantir-ne la seguretat.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Hi ha risc que pugui desprendre's més material, per la qual cosa tots els infants romanen confinats a les aules com a mesura de precaució
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic