Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
"Fighters against Light Pollution" és el títol de l'intercanvi de coneixements entre alumnes de Turquia, Portugal, Islàndia i Palma que ha durat dos anys
Quan se’n va el sol, la natura i també nosaltres mateixos patim els efectes nocius d’un excés de llum artificial. Té impacte en l’excés del consum elèctric, afecta les aus migratòries i provoca trastorns mentals com l’ansietat i la depressió.
És el que han estudiat durant dos anys diverses escoles d’Europa en un projecte conjunt d’Erasmus Plus: “Fighters against Light Pollution”. L’ha liderat el col·legi Montesión de Palma i hi han participat centres de Turquia, Islàndia i Portugal. “Hi ha infants al món que ja no poden veure les estrelles”, lamenta una professora de Turquia.
A Palma, hi han fet la darrera trobada, on han firmat un manifest per a un futur més sostenible. Ha estat també un projecte enriquidor culturalment. Alguns dels professors i alumnes han estat en els altres països, on han conegut diverses cultures i llengües.
El director del col·legi Montesión, Rafel Barceló, celebra el fet d’haver encapçalat la iniciativa: “És una oportunitat per fer una feina que aglutini tant el respecte pel medi ambient com especialment el fet d’obrir fronteres i poder fer feina en l’àmbit d’Europa“.
“Podem fer feina junts per promoure un món millor”, diu la directora d’una escola portuguesa. Amb pràctiques com apagar el llum. És així de simple.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
L'atestat exposa que els primers enfrontaments es varen produir en la part final de manifestació