Ho diu un estudi de la UIB, a partir de les dades de prop de 1.800 rastrejos durant la pandèmia de la covid
La mesura més eficaç per evitar la transmissió de la covid és la mascareta, que redueix els contagis amb contactes estrets a la meitat. Ho diu un estudi de la UIB, a partir de les dades de prop de 1.800 rastrejos durant la pandèmia. Els experts de la Universitat expliquen que la mascareta també serveix per prevenir altres malalties respiratòries i recomanen a la població amb símptomes emprar-la en espais tancats amb gent. Sobretot, ara, en aquest context actual d’epidèmia de grip.
L’estudi mostra que a casa, n’abaixam la guàrdia. Durant la pandèmia, el 60% dels contagis foren en l’àmbit domiciliari. La mascareta els redueix a la meitat. Una lliçó, la de l’ús d’aquesta protecció, en espais tancats i amb afluència de gent, que, diuen els experts, no hem après. Els experts també critiquen la politització de l’ús de la mascareta i apel·la el seny de les persones amb símptomes per usar-la en llocs tancats amb gent. Una altra conclusió de l’estudi, la casta de mascareta, quirúrgica o FFP2, no és tan important.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella