Una església de Palma transforma el seu santuari en un espectacle audiovisual inèdit
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
A Menorca també es seguia la moda de l'època
La moda d’antany és la nova exposició que presenta l’arxiu d’imatge i so de Menorca. És un recorregut fotogràfic per la forma de vestir des de 1850 fins al 1930 a l’illa de Menorca. Aquest dimecres a les 19.30 de la tarda serà la inauguració.
Cotilles, barrets cloché o l’americana en els homes són algunes de les peces que la burgesia i la noblesa anaren incloent en el seu dia a dia. S’han comparat imatges de Menorca amb revistes de l’època per comprovar si a l’illa es vestia a la moda. Esperança Pallisser, arxivera de l’Arxiu d’Imatge i So de Menorca assegura que es pot veure com nobles i burgesos seguien les modes i que Menorca, encara que és una illa no estava tan desconnectada com hauria de semblar. Un exemple mateix n’és la fotografia, que va arribar més o menys a la vegada que la resta d’indrets. Per altra banda, la classe treballadora, que no es podia permetre una modista, anava incloent petits detalls a les seves peces per mantenir-se actualitzats.
Per donar a conèixer tots els detalls de l’exposició hi ha previstes una sèrie d’activitats. Com visites guiades per explicar tots els detalls de l’exposició. Moltes hores amb el recull d’imatges donen per algunes anècdotes. Algunes de les fotografiades han rebut algun nom com la ‘Mary Poppins’.
També es poden veure diferències entre els fotògrafs professionals i els aficionats. Aquells més professionals sempre treballaven en estudis i amb bonics decorats, mentre que els aficionats treballaven amb amics i familiars i en situacions més quotidianes. L’exposició romandrà oberta fins a final d’any de dilluns a divendres de 9 a 14 i els dimarts també de 16 a 19.
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata
A partir de l'any que ve, el pàrquing només obrirà de març a octubre