Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

L'any 2019 optaven per la lactància el 87% de les mares, al 2020 el 10%
La Covid-19 ha tirat per terra les fites aconseguides en lactància materna. El 2019 a l’Hospital d’Inca, un 87% de les mares que donaven a llum sortien amb un alletament matern exclusiu. L’any següent, en el pitjor moment de la pandèmia, la xifra va caure un 10%. La comare de l’Hospital Comarcal d’Inca, Carmen Herrero, explica que no varen separar en cap moment les mares dels nadons, tot i que les que eren positives amb Covid estaven aïllades i el seguiment “a peu de llit” no era tan constant. Això, diu, “va tenir un impacte molt negatiu”.
Una vegada a casa, el confinament i les mesures de restricció van dificultar l’accés a l’atenció primària en cas de problemes com mastitis. La consulta de lactància de l’Hospital d’Inca no va tancar, però va notar un descens de visites: només 180 en tot el 2020, mentre que el 2021 van ser 450 consultes. “Hi havia menys desig expressat per part de les mares de lactància materna i hi havia una por per part de la població”, afirma la pediatra Helena Corral. Al que afegeix que “si tenien dificultats, en comptes de cercar ajuda a un hospital, els hi feia por i prenien altres camins” que no l’alletament.
I què passa si la mare té coronavirus? Els experts són rotunds: en cap cas s’ha de suspendre l’alletament.
Al llarg del 2021 s’han recuperat tots els serveis, també els grups de suport presencials. La xifra de lactància materna ha pujat, però encara no s’ha arribat als nivells de prepandèmia.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys