Salut suspèn cautelarment la cuina central de Can Arabí, que dona servei a 33 escoles de Mallorca
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
700 famílies s'han vist afectades per la situació i 200 ja s'han pogut posar al dia
El Govern va deixar d’ingressar l’any passat més de 4 milions d’euros per impagaments de rebuts dels llogaters de l’Ibavi. Amb la pandèmia, la morositat va créixer i afectà més de 700 famílies, de les més de 1.800 que viuen a un habitatge públic. Avui dia, però, d’aquestes ja n’hi ha hagut més de dues-centes que s’han pogut posar al dia.
Les unitats de convivència de les promocions públiques paguen un lloguer màxim del 30% dels seus ingressos. Aquesta mesura, instaurada des de la legislatura passada, ha ajudat a rebaixar la taxa de morositat, en augment a partir de l’anterior crisi econòmica, entre els llogaters de l’Ibavi.
Però amb la pandèmia trasbalsant les economies familiars, 760 famílies no pogueren fer front a alguna de les mensualitats de l’any 2020. De fet, quedaren impagats més de 4.700 rebuts. Això és prop del 19% del total i suposa un acumulat de gairebé 4 milions i mig d’euros.
En alguns casos, fins i tot, a banda de l’adequació de l’arrendament ja establerta des de l’inici del contracte de lloguer, l’Ibavi ha fet nous ajustaments adaptats a les situacions sobrevingudes dels inquilins.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La inspecció ha detectat incompliments en l'elaboració, la manipulació i el transport dels aliments, però Educació garanteix el servei de menjador
L'Ajuntament de Calvià decreta dos dies de dol oficial per la mort de dues persones en el foc, que també ha deixat 24 ferits
Una dotació dels Bombers de Mallorca han acudit per sufocar les flames, que no han afectat les cases veïnades