El rendiment dels alumnes de les Illes està per davall de la mitjana espanyola en matemàtiques, lectura i ciències, segons el darrer informa
Després dels mals resultats dels alumnes espanyols i balears dins l’informe PISA, que calcula el nivell dels estudiants als països europeus, els sindicats s’han mostrat preocupats. ANPE apunta que la pressió que rep el professorat i l’alta burocràcia a la qual ha de fer front, sense poder centrar-se en l’activitat docent és un factor de risc. D’altra banda, STEI creu que l’atractiu de l’accés al món laboral és un factor de l’alt abandonament escolar a la nostra comunitat. Per al sindicat USO, l’educació és un assumpte prioritari que ha de fugir de la politització. I reivindiquen el paper del professorat com a part imprescindible a l’hora de fer polítiques educatives o canvis en la llei.
El rendiment dels alumnes de les Illes està per davall de la mitjana espanyola en matemàtiques, lectura i ciències. Cau sobretot en matemàtiques i ho fa 12 punts respecte de l’any 2018 quan es va fer la darrera prova. Ara hi ha manco alumnes brillants i més sense les competències bàsiques. Segons l’informe, els estudiants treuen més bones notes en matemàtiques i les estudiants destaquen en lectura. I empaten gairebé en ciències.
En l’àmbit estatal, també empitjoren aquestes dades tot i que Espanya ha quedat més a prop que mai de la mitjana de l’OCDE i la Unió Europea. Segons els experts, la pandèmia l’únic que ha fet és intensificar un procés a la baixa que s’ha arrossegat durant la darrera dècada. L’ús excessiu dels dispositius electrònics i sobretot l’assetjament escolar, que pateixen principalment al·lotes, migrants i estudiants amb un nivell socioeconòmic més baix, són dels factors que més influeixen en el rendiment educatiu.
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç
La menor, d'11 anys i nacionalitat francesa, va patir una parada cardiorespiratòria
La del Budoka, cinc vegades campiona d'Espanya, participa en l'Europeu juvenil en pocs dies