X

La primera infermera immunitzada a les Illes: “Si la gent no es vacuna, no passarem pàgina mai”

Fins i tot els immunitzats han de seguir duent màscara i fent distanciament social

01/02/2021

La primera infermera immunitzada a les Illes: “Si la gent no es vacuna, no passarem pàgina mai”

Maru Cutillas, la primera professional sanitària a vaccinar-se a les Illes

62

Maru Cutillas va ser la primera professional sanitària a vaccinar-se a les Illes. Ja fa dues setmanes que la coordinadora d’infermeria de la residència Oms – Sant Miquel va rebre la segona dosi i, per tant, ja se la considera immunitzada. Però els protocols contra la COVID segueixen ben iguals.

“No s’ha canviat res, encara no se sap cert si el vaccinat pot ser portador del virus i pot contagiar”, explica. “No té sentit canviar el protocol”.

Màscara, mans netes, distància i ventilació. Tota la població haurà de seguir aplicant un temps aquests hàbits, fins i tot els ja vaccinats. Maru Cutillas apel·la a la solidaritat amb els més vulnerables, com els residents del seu centre. Lamenta que alguns “no han pogut sortir ni un dia” des de l’inici de la pandèmia.

Els residents que han completat el procés d’immunització no han tengut cap efecte secundari. Algun treballador n’ha notat, de molt lleus, els típics d’altres vaccins, com molèsties a la zona on s’administra la injecció.

Però la recomanació de Cutillas és clara: cal vaccinar-se. “Entenc la por de la gent, però sinó mai passarem pàgina”. A Oms-Sant Miquel han vaccinat el 90 per cent d’usuaris i treballadors.

 més info Gairebé 26 mil persones ja s’han vacunat contra la Covid-19 a Balears més info Avelina, de 94 anys, la primera vacunada de les Balears  més info Culmina la primera fase de vacunació a les residències públiques de Mallorca  més info Comença la vacunació del personal sanitari de primera línia a Mallorca: “És l’única eina que tenim”

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT