Detinguts els presumptes autors de l’atropellament mortal de Cala en Blanes
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
L'Organització de Consumidors i Usuaris demana a Inspecció que canviï el focus i alerta de la reduflació, mantenir el preu però reduir la quantitat
140
L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) situa la trampa d’apujar preus aprofitant l’eliminació i rebaixa de l’IVA sobre productes de consum en els esglaons de la cadena de distribució ja que la gran majoria de supermercats que els posen en mans dels consumidors “respecten els imports, amb les baixades i supressions corresponents de la taxa”, assenyala el seu delegat al País Basc, Kepa Loizaga.
“Hi ha una pujada de costos elevadíssima i no vigilada en la cadena de distribució des de l’origen del producte fins que nosaltres el compram. És aquí on hi ha la pujada de preus que, després, s’arrosseguen als grans comerços”, exposa Loizaga. Per això, insta la Inspecció de Consum a canviar el focus de vigilància.
Una altra de les pràctiques que denuncia l’OCU és l’anomenada reduflació, quan una marca manté el preu del seu producte però n’inclou manco quantitat. Fa mesos que es va detectar aquesta estratègia “poc ètica però no il·legal”, ja que no es poden imposar a una empresa els preus dels seus productes.
El Govern detecta incompliments en l’aplicació de la rebaixa de l’IVA dels aliments
La víctima, un home georgià de 51 anys, va morir divendres a l'hospital Mateu Orfila
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Ha estat la convidada de la desena edició del concert anual Gospel Experience, de la Coral Moments a Cor