Socis del Club Nàutic del Portitxol s’oposen al projecte de reforma de les instal·lacions
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Ports IB se'n fa càrrec, malgrat que la inversió pertoca a delegació del govern central, que anuncia que ho assumirà a partir d'ara
A les instal·lacions de Son Tous, a Palma, s’acumulen 60 barques, a l’espera dels tràmits perquè les destrueixin. Les embarcacions que hi ha aquí són les que s’abandonen o les que s’arrosseguen als ports que gestiona la Conselleria de la Mar després de l’arribada de migrants. En els darrers quatre anys n’hi han arribat prop de 250, trobades sobretot a Cabrera i a la Colònia de Sant Jordi. Segons afirmen des de Ports IB, des de l’any 2020 són ells qui han d’assumir totes les despeses de transport, destrucció i reciclatge de cada embarcació. Una factura que ascendeix a més de cent cinquanta mil euros, que hauria d’haver pagat el Govern Central a través de la Delegació del Govern.

Fonts de la Delegació del Govern confirmen a IB3 que, en el menor termini possible, assumiran aquestes despeses de destrucció i de reciclatge; ja tenen adjudicada l’empresa que se’n farà càrrec. La resta de barques que queden abandonades a les costes balears són gestionades o bé per l’Autoritat Portuària, si arriben als ports de gestió nacional, o bé pels ajuntaments, si es queden encallades en les platges dels municipis.

Disculpau, els comentaris es troben tancats
Asseguren que és una operació que atreu embarcacions de gran eslora
Els convocants recorden que la protesta és contra el model econòmic, no contra els turistes
El Banc Central Europeu ha triat 10 dissenys finalistes sobre dues temàtiques, cultura europea o patrimoni natural