X

La residència de la Bonanova torna a obrir les portes per a les visites de familiars i amics

Totes les proves PCR efectuades la setmana passada a treballadors i residents del centre han resultat negatives de coronavirus

12/08/2020

La residència de la Bonanova torna a obrir les portes per a les visites de familiars i amics

Residència de La Bonanova (Palma)/Europapress

56

L’Institut Mallorquí d’Assumptes Socials (IMAS) ha autoritzat de nou les visites dels familiars i les sortides dels usuaris de la residència de la Bonanova, a Palma, després que totes les proves PCR efectuades la setmana passada a treballadors i residents del centre hagin resultat negatives en coronavirus.

Segons ha explicat el Consell de Mallorca en un comunicat, la reobertura total de la residència s’ha posposat fins a aquest dimecres perquè, malgrat els resultats negatius d’aquestes proves, la Conselleria de Salut va estimar oportú repetir-les als 40 usuaris d’una de les nou plantes de la residència per precaució, a conseqüència d’un positiu detectat abans de l’esmentat cribratge.

El centre residencial va cancel·lar les visites i sortides el dimarts de la setmana passada després de detectar-se un cas de covid-19 entre un dels seus usuaris. L’intern, que es trobava asimptomàtic, va ser traslladat a l’hospital on l’endemà passat va donar negatiu en una nova PCR i una serologia.

Igualment, després de conèixer-se el positiu de la primera prova, l’IMAS, en coordinació amb la Conselleria de Salut, va dur a terme entre dimecres i dijous de la setmana passada un cribratge massiu de totes les persones que treballen i de les quals viuen al centre.

En total, entre el dimecres i el dijous es van practicar 681 PCR -331 a usuaris i 350 a professionals- per descartar possibles contagis, i totes elles han resultat negatives.

Altres 20 treballadors que per qüestions de torn van acudir al servei COVID Expres també han donat un resultat negatiu.

 més info Un nou cas de coronavirus a la residència de la Bonanova de Palma  més info Suspeses les visites i les sortides a la residència La Bonanova per un cas de coronavirus

Comentaris:

(*) Camps obligatoris

EL MÉS LLEGIT