La Seguretat Social cobra per error la quota mínima d’uns 300€, i no la tarifa plana de 80€, a milers de nous autònoms
El Ministeri ha remarcat que les quantitats cobrades de més seran retornades i que la incidència no és generalitzada
269
Una errada en la Seguretat Social ha fet que a milers d’autònoms acabats de donar d’alta se’ls hagi cobrat gairebé el triple: 220 euros de més a la quota de gener. En concret, la negligència afecta els treballadors que tenen tarifa plana de cotització i que es van registrar entre dia primer i dia 9 de gener.
Els beneficiats de l’incentiu per començar l’activitat havien de pagar 80 euros i se’ls ha cobrat directament la quota d’autònoms general, que és de prop de 300 euros. Encara que no hi ha una xifra exacta de quantes persones podrien estar afectades a tot l’Estat, s’estima que en són unes 8.000.
Un degoteig de perjudicats que gestiona l’assessora fiscal de Cubic Consultors, Marga Munar. “Una de les peculiaritats de les tarifes planes/reduïdes és que, en deixar de fer un pagament, es perd la bonificació per complet. Per tant, si els perjudicats no paguen la quantitat tramesa per error, se’ls anul·larà la bonificació. No obstant això, cal tenir present que segurament hi haurà gent que, en el moment de fer front a aquest pagament, més elevat del que és habitual, potser no han disposat dels doblers suficients per atendre’l”, ha destacat Munar al programa “Entre Avui i Demà”, d’IB3 Ràdio.
Per la seva part, el president d’ATA Balears, l’Associació d’Autònoms de les Illes, adverteix del risc que aquesta errada pot endeutar els autònoms. Luis García Sánchez ha qualificat d'”intolerable” la negligència de la Seguretat Social com a òrgan recaptatori. Ho ha dit també aquest dimecres horabaixa al programa “Entre Avui i Demà”, on ha explicat que un autònom que tengui pocs estalvis pot endeutar-se, arran d’aquesta errada, amb l’Administració, fins al punt que el mes següent quedi sense tarifa plana.
El Ministeri de Seguretat Social ha remarcat que les quantitats cobrades de més seran retornades i ha destacat que la incidència no és generalitzada. El Ministeri assegura que tots els afectats rebran un correu electrònic en què se’ls explicarà l’errada i les indicacions de com s’ha de resoldre.
La principal idea és que el mes de febrer es cobri la quota que toca dels 80 euros i que previsiblement el març es realitzi la devolució de quota d’ofici per la diferència entre els 80 euros.
EL MÉS LLEGIT
societat
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
societat
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
societat
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
espanya
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular