A la baixa producció s'hi han d'afegir, un any més, els alts costos de llavors, adobs i fertilitzants
Les finques que han segat manco cereals aquesta campanya de 2023 han estat les de sembres tardanes i de terres més magres amb unes produccions variables en funció de si tenien sembrat civada, ordi o blat. De mitjana, s’han collit 690 quilos per quarterada de civada, 1.410 quilos d’ordi per cada 7.103 m2 sembrats i 1.780 quilos de blat.
A la baixa producció s’hi ha d’afegir un any més els alts costos de llavors, adobs i fertilitzants. Però més enllà de les conseqüències econòmiques, les 86.000 hectàrees de l’arxipèlag que es dediquen al cultiu de cereals, lleguminoses i ferratges, el 70% de la superfície sembrada, tenen un gran valor mediambiental per la cura del territori.
Per ajudar al sector, el sindicat agrari ASAJA demana al Govern balear que agilitzi el pagament de les ajudes pendents, les bonificacions del Ministeri d’Agricultura per la sequera i la línia d’adquisició de llavor certificada.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Uns testimonis asseguren que un dels implicats circulava temeràriament
L'accident ha mobilitzat un ampli dispositiu d'emergències, en el qual han participat els Bombers de Mallorca, que han fet un rescat d'urgència en una zona de difícil accés
Armengol assegura que l'informe de l'UCO corrobora el que ella sempre ha declarat en les comissions d'investigació i davant els tribunals