El concert ha estat una crida a la pau
L’Orquestra Simfònica de Kíiv ha sorprès a tothom amb un concert enmig de la plaça de la Independència (Maidan) de la capital ucraïnesa i tocant l’himne d’Ucraïna i d’Europa, tot i el perill pels atacs russos.
Els músics que han quedat a la capital ucraïnesa des que la invasió russa va començar fa gairebé dues setmanes, s’han reunit al centre de Kíiv per realitzar un concert a l’aire lliure, conduït pel director Herman Makarenko, el qual ha dit als periodistes presents que el concert ha estat una crida a la pau. El director ha aconseguit reunir 20 músics per a l’actuació, en lloc dels 65-70 que formen normalment el conjunt de l’Orquestra.
Desenes de persones s’hi han reunit per escoltar el concert, i alguns onejaven banderes ucraïneses.
El concert s’ha emès en directe als canals de televisió ucraïnesos, també per les xarxes, i ha portat el missatge de ‘Cel lliure’, per donar suport a la crida del president ucraïnès, Volodymyr Zelenskiy, als països occidentals per protegir el cel d’Ucraïna de l’agressió russa.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval