Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
S'han registrat 1.209 accidents laborals menys que durant els mesos de juliol, agost i setembre de 2024
Les Illes Balears han registrat un total 16.510 accidents laborals durant els mesos d’estiu. Una xifra que suposa una davallada de prop del 7% en un any. Una tendència a la baixa que es repeteix any rere any des de la recuperació de l’activitat econòmica posterior a la pandèmia. La reducció de la sinistralitat es produeix a tots els sectors (agrari: -16%; hostaleria: -11%; serveis: -10%; indústria: -10%; construcció: -6%) i, també, a totes les Illes manco a Formentera, on el comportament d’aquesta dada és, habitualment, diferent del de la resta de les Balears per mor d’una menor afiliació a la Seguretat Social. En aquest sentit, s’hi ha registrat prop d’un 6% més d’accidents laborals que a l’estiu de 2024. En canvi, a l’illa d’Eivissa han disminuït un 42%; un 12% a Menorca i un 8% a Mallorca.
Amb aquests resultats, la consellera de Treball, Funció Pública i Diàleg Social, Catalina Cabrer, ha valorat la feina feta per part de l’Institut balear de Seguretat i Salut Laboral. Des de principi d’any, l’Ibassal ha visitat més de tres mil empreses, donant cobertura a 23.500 treballadors, en el marc de les seves campanyes d’assessorament i vigilància de les condicions de treball. També s’han fet campanyes per mor de les onades de calor.
Pel que fa a la Inspecció de Treball, s’han fet 16.377 actuacions i bona part dels esforços s’han centrat en la lluita contra el frau en la contractació. S’han revisat 1.852 contractes, d’aquests, més de la meitat han estat contractes fixos discontinus que s’han hagut de transformar a fixos ordinaris. També s’ha revisat la parcialitat en aquelles empreses amb un elevat percentatge de contractes a temps parcials.
Tot plegat, una feina inspectora que, en moltes ocasions i sigui per qüestions contractuals o de seguretat, neix de la denúncia particular.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Es tracta del mateix home que havia sol·licitat el permís d'una crema de rostolls, però que s'ha descontrolat. Al cap de tres hores i mitja, el foc ha quedat extingit
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants