Un jove, molt greu en ser atropellat a la carretera entre Lloseta i Inca
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
En només qüestió de setmanes, podria ser ja majoritària a Eivissa
Els experts preveuen que la variant britànica del coronavirus es convertirà en la soca dominant a tot Europa. A les Balears, ja ha guanyat terreny.
“La soca britànica avança ràpidament a Eivissa i podria ser ja majoritària d’aquí a només unes setmanes”, explica Marga Frontera, Assessora Tècnica per la Covid-19 a Balears. A Mallorca, també s’ha detectat tot i que en una proporció molt menor. A Formentera, també n’han trobat casos. Només hi ha una illa que se’n salva: ara mateix, Menorca és l’única illa on no han trobat encara rastre de la soca britànica.
Segons les dades la soca britànica, va entrar a les Illes a través de diferents persones i va arribar-hi la primera setmana de gener. “Els estudis preliminars que ha fet el Servei de Microbiologia de Son Espases, indiquen que, probablement, aquesta variant es devia introduir per les mateixes dates. a Eivissa i a Mallorca”, diu Frontera.
La variant, més contagiosa, marcarà la desescalada. Taules més separades i manco gent asseguda a cada taula. Són algunes de les mesures que es podrien haver de prendre quan es permeti reobrir els negocis.
Marga Frontera recorda que s’han de limitar les trobades perquè, ara mateix, tot contacte social és un contacte de risc.
Indicis d’un increment de la soca britànica a Balears
Els experts fan una crida a l’autoconfinament: “La vacuna és una aposta a llarg termini i la soca britànica és un 100% més contagiosa”
350 casos confirmats de la variant britànica
Ha estat conduït a Son Espases, en comptes de l'hospital d'Inca, a causa del seu estat
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat