Menorca té una gran riquesa toponímica; disposa de més de 50.000 noms propis de llocs, però molts es troben en perill de desaparició. Per aquest motiu, l’Institut Menorquí d’Estudis va crear l’any 2009 el projecte ‘Menorca nom a nom‘ per recollir els noms d’indrets menorquins, amb l’ajuda d’informadors voluntaris, de pagesos, caçadors i amos de tanques. Ara mateix, el projecte compta amb 118 informadors els quals ja han aportat un total de 790 topònims.
El procés de preservació d’un nom geogràfic implica fer primer una feina de recollida d’informació. Anant lloc per lloc i contactant amb els antics pagesos i amos que habitaven a cada ubicació. Després, s’inicia l’oficialització i correcció ortogràfica del topònim per poder incloure’l al projecte. El problema, però és que hi manquen suficients recursos econòmics i humans per poder processar la informació recollida.
El llevant de Menorca és on més noms geogràfics s’han recuperat. És on abans es va abandonar el camp i era, per tant, l’àrea més amenaçada per la conservació de la toponímia. Tanmateix, queden molts noms sense validar arreu de l’illa, i es calcula que encara queden 2 o 3 anys per acabar el projecte.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular