Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Una de les més importants es diu sargàs, una alga flotant autòctona i molt pudenta que en els darrers anys ha proliferat fins a nivells mai vistos
Les grans companyies turístiques balears experimenten una davallada dels seus ingressos al Carib per mor d’una triple amenaça. D’una banda la plaga de l’alga sargàs, de l’altra l’increment de la delinqüència a Mèxic i també de la davallada del turisme nord-americà a República Dominicana i Cuba.
Molts hotelers ho defineixen com una tempesta perfecta, i no precisament per la temporada d’huracans que comença al Carib.
Una de les majors amenaces es diu sargàs: una alga flotant pròpia del Carib que en els darrers anys ha proliferat fins a nivells mai vistos.
Embruta les platges, put i espenya la imatge idíl·lica de les costes de la Riviera Maya i la República Dominicana. Ha fet davallar els ingressos a la zona de Melià, Riu, Barceló i Piñero. Han gastat milions d’euros en la neteja de les platges i la instal·lació de barreres flotants. En les darreres setmanes, la situació ha millorat a la zona de Cancún, com mostren aquestes imatges,
Un altre dels temes que preocupen Inverotel, el lobby dels hotelers amb interessos a Amèrica, és la inseguretat a Mèxic lligada a la lluita entre els càrtels del narcotràfic. Asseguren que la intervenció de l’exèrcit i la policia mexicana han millorat molt aquest problema. A la República Dominicana, les notícies sobre la mort d’onze turistes nord-americans enguany han causat un descens del turisme procedent dels Estats Units:
El sector turístic ho vincula a l’ofensiva del govern de Donald Trump contra destinacions competidores del Carib. El darrer exemple, les demandes contra les empreses turístiques a Cuba, en virtut de la Llei Helms Burton.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Hauria cedit el terreny mentre realitzava obres en una casa
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària