En memòria del cineasta mallorquí, la Universitat ha plantat un roure al campus de Palma als jardins de Son Lledó
Tres dies abans de l’inici del curs a la Universitat de les Illes, avui se celebra l’acte oficial d’obertura de l’any acadèmic 2023-24 amb la investidura com a doctor honoris causa d’Agustí Villaronga a títol pòstum. El cineasta mallorquí, mort el gener passat, va ser nomenat doctor honoris causa per la UIB el 16 de desembre de 2021, però a causa de la malaltia que patia, no es va poder dur a terme l’acte d’investidura. La proposta del nomenament va ser del Consell de Direcció de la UIB, que l’havia aprovat l’octubre de l’any 2021. El títol de doctor honoris causa suposa el reconeixement més preuat, per la Universitat de les Illes Balears, dels mèrits extraordinaris concurrents en el guardonat.
Sense dubte, Villaronga és un dels millors directors de cinema. Ho confirmen els múltiples premis i reconeixements que ha obtingut al llarg de la seva trajectòria. Destacam que ha estat premiat als festivals internacionals de cinema més rellevants, com Canes (1989), Berlín (2000) amb la nominació de la cinta “El Mar” a l’Os d’Or” al Festival de Cinema i Sant Sebastià (2002). La pel·lícula “Pa Negre” va rebre 9 Premis Goya (entre els quals, el de millor direcció) i va ser seleccionada per competir per l’Oscar a la millor pel·lícula de parla no anglesa. El mestre també va ser reconegut amb el Premi Nacional de Cinema de Catalunya el 2001 i el Premi Nacional de Cinematografia, que rebé el 2011.
Per tot plegat, ahir dijous es va plantar un arbre al Campus universitari en la seva memòria als jardins de Son Lledó: un roure com a record al cineasta en presència dels seus familiars i altres membres de la comunitat universitària. Aquest arbre és ben present a la pel·lícula que Villaronga volia fer sobre la novel·la de Mercè Rodoreda “La mort i la primavera”, que no va tenir temps de realitzar, tot i que considerava que era el millor projecte que havia tengut mai a les seves mans.
Avui, el rector de la Universitat de les Illes Balears, Jaume Carot, presidirà l’obertura de l’any acadèmic als jardins de Son Lledó. També hi seran presents la vicerectora de Gestió i Política Acadèmica de Grau, Yolanda González; el vicerector de Gestió i Política de Postgrau i Formació Permanent, Maurici Mus, i el doctor Felio José Bauzá, professor titular d’Universitat de Dret Administratiu, que impartirà la lliçó inaugural del nou curs, amb el títol ‘Ciència, art i pensament’. Després, a les 12 hores, acte solemne d’obertura a la sala d’actes de Son Lledó. Amb la presència de la la presidenta del Govern, Marga Prohens, i la secretària General de la UIB, la doctora Irene Nadal, entre d’altres.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Es coneix com a Verifactu i, segons la normativa antifrau, estan obligades a incorporar-lo a partir de l'any que ve
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic