Un pràctic cau a la mar al dic de Son Blanc de Ciutadella mentre ajudava a maniobrar un ferri
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
És una investigació del grup de recerca en Química de Materials
El 95% dels residus que floten al mar Mediterrani són plàstics. Són dades del Fons Mundial per a la Natura, que alerta sobretot de la gran quantitat de microplàstics que hi ha. Per mirar de posar-hi solució, en certa mesura, la Universitat de les Illes Balears ha desenvolupat un nou sistema que detecta i extreu els contaminants ambientals de l’aigua.
Es tracta d’un material híbrid format per una xarxa metal·loorgànica i un carbó porós. Aquest material combina les propietats magnètiques i la mesoporositat del carbó amb la microporositat i funcionalitat de la xarxa. Això el converteix en un candidat perfecte per extreure de forma senzilla i ràpida contaminants com colorants d’indústries tèxtils i determinats compostos dels plàstics.
El desenvolupament d’aquest material és obra del grup de recerca en Química de Materials de la UIB, format per Mateo del Río, Gemma Turnes i Carlos Palomino. Aquesta investigació s’ha publicat en la revista científica ACS Applied Materials & Interfaces.
Per sort, tot va quedar en un ensurt: l'home de 57 anys ja és a ca seva i es troba bé
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic