La Conselleria d'Agricultura no ha rebut el pla d'actuació per part dels veterinaris
La vacunació contra la llengua blava s’endarrereix a Menorca. L’Associació de Defensa Sanitària, encarregada de la campanya, no ha fet arribar a la Conselleria d’Agricultura la documentació per començar la campanya de vacunació, de manera que no s’han enviat les dosis corresponents. A la resta d’illes, es comença aquest dilluns a vacunar els bens.
Es disposa de 50.000 dosis per fer front al virus de la llengua blava al conjunt de Balears. Afecta sobretot el bestiar oví i, en menor mesura, el boví. Per poder començar a vacunar, cal que la conselleria accepti el pla de treball proposat pels veterinaris. Encara no tenen el de Menorca, asseguren. A l’illa n’hi ha, segons el darrer registre, 23 focus actius.
Al desembre està previst que arribin més dosis i al gener es començaria a immunitzar les vaques. De moment, però, la llengua blava no està fent molt mal a les finques, segons explica Francesc Truyol, l’amo d’Algendar d’en Gomila i president de l’Associació de Defensa Sanitària ovina de Menorca.
Esperen que l’arribada del fred i la campanya de vacunació permetin erradicar la malaltia, que ha tingut tres onades diferents des del 2000.
El petit ha entrat d'urgència a l'Hospital Mateu Orfila, després que, segons les primeres hipòtesis, li hauria caigut damunt aigua bullent
Una cinquantena d'efectius d'una empresa de desocupació han muntat un control d'accés a l'entrada de l'edifici
El Govern també ha anunciat els noms dels guardonats amb els Premis Ramon Llull d'enguany