Un mort i vuit ferits en un xoc entre un autobús del TIB i un cotxe a Portocolom
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí

L'expert en salut pública i medicina preventiva de la Junta d'Andalusia, Joan Carles March, avala el manteniment de mesures restrictives fins a reduir pràcticament a zero l'efecte de la pandèmia
Imatge d'arxiu. /EFE
11L’expert en salut pública i medicina preventiva de la Junta d’Andalusia, Joan Carles March, ratifica l’opinió que probablement la soca britànica del coronavirus està darrera la returada en la baixada de la incidència del coronaviurs a la nostra comunitat.
“Hi ha més soca britànica, 40/50% és un percentatge de casos molt alt, i s’està returant la baixada de la incidència de l’epidèmia, probablement degut a aquesta variant. Davant això, prudència, no podem tornar a caure en l’error de que baixam la guàrdia massa aviat”
Així les coses, March avala el manteniment de mesures restrictives fins a reduir pràcticament a zero l’efecte de la pandèmia.
“Hem de treballar per tenir un COVID zero, no podem fer pujades i baixades com l’any passat i davant l’aparició de nous casos, encara que siguin pocs, marcar tancaments ràpids i breus que permetin mantenir la incidència per davall de 25, fins i tot per davall de 10 si és possible perquè això és lo que ens donaria tranquil·litat per obrir bars i restaurants, per obrir l’economia”.
Quant a l’enderrariment de l’arribada del gruix de vacunes fins d’aquí a dos mesos com a mínim, l’expert en salut pública ho considera un problema que pot anar en contra de baixar l’elevada mortalitat d’aquest començament d’any.
“Hem d’intentar ampliar la vacunació i fer-la més aviat, pressionar per a què Europa ens envií més vacunes ja, intentar cercar altres vacunes com, per exemple, la russa que té una bona eficàcia i fer projectes de vacunació massiva molt més prest. Això és lo que mos pot ajudar a baixar la mortalitat i altres xifres que tenim”.
El succés, segons la informació del SAMU, ha tengut lloc aquest dilluns matí
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
De moment, la pana no està afectant el sistema elèctric de les Balears
Es tracta d'un britànic de 40 anys