La Comissió d'Investigació d'Accidents Ferroviaris investigarà el succés
EFE - Pablo Rojo
401El ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha considerat aquest dilluns que l’accident ferroviari d’Adamuz (Còrdova) és “estrany i difícil d’explicar”, perquè el tren d’Iryo que va provocar el xoc és relativament nou i també se n’ha renovat la infraestructura fa poc. En declaracions als mitjans a l’estació d’Atocha, el ministre ha dit que desconeix les causes del descarrilament del tren d’Iryo que ha impactat contra un Alvia de Renfe i ha causat la mort de 21 persones fins ara.
Totes les persones que han resultat ferides i necessitaven ser ateses en hospitals després del descarrilament ja han estat traslladades a centres sanitaris, segons ha informat el ministre de Transports. El tren d’Iryo que va sortir de la via és relativament nou, d’uns quatre anys, ha explicat el ministre, que ha afegit que la infraestructura en aquesta línia Madrid-Sevilla s’ha renovat recentment, ja que els treballs varen concloure el maig passat, amb una inversió de 700.000.000 d’euros. A més, Puente —que es traslladarà aquest dilluns al lloc del sinistre— ha assegurat que es tracta d’una zona recta.
Per això, els experts en matèria ferroviària amb els quals el ministre ha estat en contacte al llarg de l’horabaixa i vespre li indiquen que aquest sinistre és difícil d’explicar, que serà investigat per la comissió independent que s’encarrega d’estudiar aquest tipus d’accidents de tren.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027
El foc que es manté actiu és l'originat a la zona de Can Milec, a Muro, on mitjans de l'Ibanat romandran durant tota la nit sobre el terreny fent tasques de vigilància
Les primeres investigacions apunten que la víctima és un home de 30 anys resident a Llubí, localitzat a la Marjal en avançat estat de descomposició, i encara s'investiga si un accident de moto va ser la causa de la mort