La presidenta de les Balears rebrà al cap de l'Executiu central aquest dimarts al Consolat de Mar on li transmetrà que el seu rebuig a acollir menors migrants no acompanyats de Canàries i Ceuta
La presidenta del Govern, Marga Prohens, atenent els mitjans de comunicació. Foto M.A.S.
129La presidenta del Govern de les Illes Balears, Marga Prohens, demanarà aquest dimarts al president de l’executiu central, Pedro Sánchez, que permeti a l’administració autonòmica participar en la gestió dels aeroports de l’arxipèlag. Prohens es reunirà amb Sánchez abans que el president del Govern mantengui la tradicional reunió de treball estival a Marivent amb el rei, qui aquest dilluns ha rebut en audiència al Palau de l’Almudaina la presidenta autonòmica i altres autoritats de les illes.
Isaac Buj / Europa Press
En aquesta reunió, la dirigent balear reclamarà al president la cogestió dels aeroports, i en particular la seva implicació en la millora de l’aeroport de Palma, unes obres que han generat queixes d’usuaris, treballadors i patronals. “La principal infraestructura d’arribada de turistes són els aeroports”, ha remarcat Prohens, que també reclama participar en la seva gestió per contenir els fluxos de visitants i fer front a la saturació turística.
Prohens ha assenyalat que en la reunió amb Sánchez abordarà altres temes de l’“agenda balear”, que és com anomena el conjunt dels principals reptes de l’arxipèlag, entre els quals ha destacat també la immigració irregular i la manca de finançament estatal suficient. Sobre aquest darrer assumpte, després de l’acord de finançament singular entre el Govern espanyol i la Generalitat de Catalunya, Prohens ha afirmat: “No permetré que els ciutadans de les Balears i de les seves butxaques paguin quotes independentistes.”
Ha lamentat que les comunitats autònomes no disposin d’un esborrany de la reforma del finançament que proposa l’Executiu central i ha avançat que demanarà que el model doti de més recursos “l’Espanya que s’umpl”. El sistema que reclama el Govern balear preveu que s’incrementin els fons per als serveis públics a les comunitats on més creix la població, que es respecti l’ordinalitat de les aportacions autonòmiques en el repartiment i que es tengui en compte la “població flotant” que genera el turisme.
L’altra qüestió clau que la presidenta preveu plantejar a Pedro Sánchez és la necessitat de frenar la immigració irregular en pasteres, que continua creixent a l’arxipèlag, i el seu rebuig a acollir menors migrants no acompanyats arribats a altres regions.
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren
Després d'un mes, l'home de 54 anys ha estat traslladat a planta
Una dona ha mort i altres tres persones més, entre les quals dos policies, han hagut de ser atesos pel 061
La capitana del catamarà, de 53 anys, es troba en observació i presumiblement rebrà l'alta avui